Pressroom

Aircraft B737-700 C9-BAQ of LAM, performing Fligth TM 156 to Nampula, on 19th December 2015, while landing under raining conditions, experienced difficulties during deceleration and breaking, due to accumulation of water on the runway, entering into Acquaplanning.

LAM – Mozambique Airlines and TAAG – Angolan Airlines signed in Luanda on 12 November, a commercial agreement, known as an SPA (Special Prorate Agreement – Passenger) which seeks to establish connection facilities at accessible prices for the passengers of the two companies.

A LAM - Linhas Aéreas de Moçambique, S.A. comunica aos seus estimados passageiros e ao público em geral que devido a situações meteorológicas, nomeadamente ventos fortes  que afectam a operacionalidade segura das aeronaves, a realização dos voos está condicionada e nalgumas circunstâncias sujeita ao cancelamento.

Horário permite Conexão de e para Lisboa

A LAM - Linhas Aéreas de Moçambique S.A., a Companhia Moçambicana, comunica aos seus estimados Clientes e Amigos que a partir do dia 02 de Novembro de 2015 passa a operar com novo horário nos voos da rota Maputo - Luanda - Maputo, operados às Segundas e Sextas – feiras, em code-share com a TAAG – Linhas Aéreas de Angola.

Os passageiros da LAM já podem adquirir passagens aéreas por telemóvel, via plataforma M-Pesa. A operacionalização deste serviço começou no dia 18 de Março de 2015, com a assinatura do contrato entre a LAM e a Vodacom. Com vista ao início das vendas por telemóvel, a LAM criou uma loja virtual denominada m-Payment aonde os clientes poderão aceder via telemóvel, bastando para isso ligar para os números 84 1471470 ou 841471471.

New rules for hand luggage on flights to and from South Africa have recently been established by the South African aviation authorities.

LAM has joined the movement of solidarity with the citizens affected by the floods in the centre and north of the country, and has delivered goods resulting from contributions made by its workers, as well as by the company itself. Committed to helping minimize the suffering of citizens now facing difficult circumstances, the company donated a tonne of crockery, of a type that was once used on board its aircraft.

A LAM - Linhas Aéreas de Moçambique, S.A. e o Moza Banco rubricaram no dia 23.12.14, um Protocolo Comercial e de Cooperação que prevê a concessão aos trabalhadores da LAM, de um universo variado de Produtos e Serviços financeiros em condições preferenciais.

LAM has introduced several novelties with the IATA new winter timetable, in effect from 30 November 2014 to 28 March 2015. The Maputo-Harare-Maputo route is now operated by a jet aircraft, an Embraer 145.